بازار مبل کرج

کلکسیون مبل آرش مرکز خرید مبلمان در کرج

بازار مبل کرج

کلکسیون مبل آرش مرکز خرید مبلمان در کرج

  • ۰
  • ۰

اندازه و ارتفاع مناسب میز ناهار خوری: راحتی در هگام غذا خوردن را فراهم می کند. با انتخاب صحیح اندازه و البعاد میز غذا خوری یک تعادل بصری مطلوب ایجاد می شود که از ظریف ترین و حساس ترین فوت و فن های دکوراسیون داخلی به شمار می رود. ما در این مقاله درباره موضوعاتی از جمله ابعاد استاندارد انواع میز ناهار خوری می پردازیم. همچنین بررسی می کنیم که چه عواملی در تعین اندازه آن ها نقش دارند. برای اینکه بدون کمک گرفتن از یک طاح داخلی حرفهای سایز مناسب میز غذا خوری خود را انتخاب نمایید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

 

فاکتورهایی که در ابعاد میز ناهار خوری موثرند

آیتم های بسیاری هستند که به شما کمک می کنند تا به خوبی اندازه و ابعاد میز ناهار خوری خود را تشخیص دهید. اولین نکته این است که فضای شما برای قرار دادن میز غذا خوری چقدر است. چند نفر قرا است از این میز استفاده کنند.

اول اینکه محدوده شما برای قرار دادن میز ناهار خوری در خانه چقدر است؟ چند نفر قرار است دور این میز بنشینند؟ آیا شما دارای شرایط ویژه ای مانند حضور یک مهمان همیشگی در منزل خود هستید؟ چه شکلی از میز ناهار خوری مورد پسند شماست؟

پاسخ دادن به هر یک از این سوال ها شما را یک گام، به انتخاب درست و مناسب نزدیک تر می کند، اما علاوه بر تمامی این فاکتورها شما باید فضای لازم و کافی برای عبور افراد در اطراف میز، همچنین ایجاد تناسب بین اندازه میز و اتاق ناهار خوری که از اصلی ترین عامل ها در ایجاد تعادل بصری است، را هم لحاظ کنید.

تناسب بین ابعاد میز ناهار خوری و محل قرار گیری آن

اگر از آن دسته از افرادی هستید که می خواهند دکوراسیون داخلی منزل خود را مانند یک طراح حرفه ای بچینید، باید این قسمت را با دقت بیشتری بخوانید. همان طور که پیش تر از این هم اشاره شد ایجاد تعادل بصری یکی از اصلی ترین نکات برای چیدمان خانه محسوب می شود.

میز غذا خوری به عنوان یک عامل کاربردی و تزئینی به شکل نامحسوس تأثیر بسیاری روی دیزاین خانه می گذارد، بنابراین برای انتخاب صحیح آن باید کمی دقیق تر باشید. در این قسمت قصد داریم رازهای تناسب بین متراژ خانه و سایز میز ناهار خوری را شرح دهیم.

برای خانه های کوچک چه سایزی از میز ناهار خوری مناسب است

پیش از هر چیز در مورد خانه های کوچک با متراژ کم صحبت می کنیم. خرید وسیله در خانه های کوچک به علت کم بودن متراژ و کم بودن فضا برای مانور، به بررسی های موشکوفانه ای نیاز دارد. معمولاً در این خانه ها، میز غذا خوری در آشپزخانه و یا نزدیک به آن قرار می گیرد. با توجه به جایگاه قرار گیری میز در خانه بهتر است شما از میز دو نفره یا چهار نفره یا صندلی کانتر برای اُپن آشپزخانه استفاده کنید، تا آشپزخانه ی شما فضای مناسب برای رفت و آمد داشته باشد. البته استفاده از میز ناهار خوری تاشو برای چنین خانه هایی یک ایده ی بکر و بسیار مناسب می باشد.

این میز ها در صورت نیاز به سایز بزرگ تری از میز به راحتی قابل باز شدن هستند و زمانی که شما به آن احتیاج ندارید، می توانید قسمت های اضافه شده را تا داده و فضای خالی بیشتری را در خانه به وجود آورید.

ابعاد مناسب واستاندارد میز ناهار خوری

در ادامه با اندازه های استاندارد انواع مختلف میز غذاخوری آشنا می شوید و در خصوص فضای مناسب هرنوع میز غذاخوری توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

ابعاد مناسب و استاندارد میز ناهار خوری گرد

استفاده از میزهای گرد موجب صمیمی و دلپذیر تر شدن فضا می شوند. زمانی که شما در اطراف یک میز گرد نشسته اید به خوبی می توانید بدون چرخاندن گردن با همه اشخاصی که دور میز نشسته است صحبت کنید. چناچه می خواهید تعداد زیادی صندلی برای این میز تهیه کنید، ممکن است گزینه مناسبی نباشد. زیرا با آوجود آن که دیدن همه افراد به راحتی میسر می شود اما حتماً افرادی که نسبت به هم در گستردگی میز قرار گرفته اند برای ادامه گفتگو مجبور به فریاد زدن خواهند شد.

همچنین دسترسی به غذا و مخلفاتی که در مرکز این میزها قرار می گیرد، به سختی انجام می شود. به همین جهت ساخت اندازه های بزرگ ( برای تعداد 8 نفر به بالا) از میزهای گردچندان رواج ندارد.

قطر میز گرد برای 2 نفر 90 سانتی متر

قطر میز گرد برای 4 نفر 100 سانتی متر

قطر میز گرد برای 6 نفر 120 سانتی متر

قطر میز گرد برای 8 نفره 142 سانتی متر

ابعاد مناسب برای میز ناهار خوری مربع

در مقاله چگونه یک میز ناهار خوری انتخاب کنیم می خوانید که یک میز ناهار خوری مربعی مزایا و معایبی مشابه یک میز گرد دارد. شما می توانید از یک میز ناهار خوری مربعی برای ایجاد یک فضای صمیمی و گرم استفاده کنید. چناچه می خواهید بیش از چهار صندلی در اطراف میز خود قرار دهید بهتر است به جای یک میز مربع یک میز غذا خوری مستطیل شکل را خریداری نمایید. در صورتی که اتاق ناهار خوری شما کوچک است، میز های مربعی انتخاب خوبی محسوب نمی شوند مگر اینکه یکی از اضلاع آن را به دیوار بچسبانید تا در فضا صرفه جویی کنید.

ابعاد میز ناهار خوری مربع 2 نفره 75 * 75 سانتی متر

ابعاد میز ناهار خوری مربع 4 نفره 96 * 96 سانتی متر

ابعاد میز ناهار خوری مربع 6 نفره 150 * 150 سانتی متر

ابعاد میز ناهار خوری مربع 8 نفره 180 * 180 سانتی متر

ابعاد مناسب برای میز ناهار خوری مربع

ابعاد مناسب برای میز ناهار خوری مربع

ابعاد استاندارد میز ناهار خوری مستطیل ( بیضی )

متداول ترین و رایج ترین انتخاب در بین اشکال مختلف میز ناهار خوری میزهای مستطیلی می باشد. این میزها با آنکه فضای زیادی را اشغال نمی کنند می توانند فضای زیادی را در اختیار شما قرار دهند. و از همه مهم تر ان که یک محیط راحت برای دسترسی به همه چیز به وجود می آورد. علاوه بر این برخی از میز های مستطیلی دارای قابلیت تبدیل شوندگی هستند و امکان تغیر طول را فراهم می کنند. یک میز مستطیلی باریک می تواند گزینه مناسبی برای اتاق های باریک باشد.

ابعاد میز ناهار خوری مستطیل 2 نفره 110 * 75 سانتی متر

ابعاد میز ناهار خوری مستطیل 4 نفره 150 * 75 سانتی متر

ابعاد میز ناهار خوری مستطیلی 6 نفره 90 * 150 سانتی متر

ابعاد میز ناهار خوری مستطیلی 8 نفره 90 * 180 سانتی متر

ابعاد میز ناهار خوری مستطیلی 10 نفره 120 * 243 سانتی متر

ابعاد میز ناهار خوری مستطیلی 12 نفره 120 * 335 سانتی متر

ارتفاع مناسب میز ناهار خوری

همان طور که صفحات میز غذاخوری می تواند در اشکال مختلفی باشد، ارتفاع میز ناهار خوری کاملا یکسان می باشد. این ارتفاع بایستی به اندازه کافی بالا باشد تا فضای کافی برای افرادی که عادت دارند در هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن زانوهای خود را روی هم بیندازند یا جمع کنند وجود داشته باشد.

از طرفی نباید آنقدر ارتفاع آن زیاد باشد که شخص حین غذا خوردن احساس خفگی کند. به همین دلیل ارتفاع استاندارد میز ناهار خوری بین 71 تا 76 سانتی متر می باشد و این اندازه با ارتفاع استاندار صندلی ها که بین 46 تا 58 سانتی متر است کاملاً هماهنگ می باشد.

نکته : بهتر است بدانید که صندلی های بار به هیچ وجه یک صندلی مناسب برای میز ناهار خوری نمی باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی